Özel Haber:

Begüm Sıla EREN- Sıcaklıklar normalin üzerinde seyrederken, tezgahlarda var olan balıkların hem çeşidi azalıyor, hem de satılması balıkçıları zorluyor.

Bayram alışverişinde giyim satışları patladı! Bayram alışverişinde giyim satışları patladı!

Türkiye’nin farklı bölgelerinden günlük olarak getirilen balıklar, balıkçılar tarafından temizlenerek, istenirse ızgarada ve yağda pişirilerek satılıyor. Sezonun durgun geçtiğini düşünen balıkçılar, insanları balık yemeye davet ediyor.

Balık sezonunun kapanmasına iki aydan kısa süre kaldı, büyük şehirlerde balık satamayan balıkçılar, konuyu karın yağmamasına bağladı. Tüm sezonun durgun geçtiğini belirten Balıkçı Ahmet Karakuş, Yeni Journal’a konuştu.

Whatsapp Image 2024 03 19 At 10.35.54

“ İnsanlar Balık cep yakıyor diyor’’

Balık sezonunun iyi geçmediğini ifade eden Ahmet Karakuş, şunları söyledi; ‘’Sezonun canlı geçeceğini söylediler, kıyı illerde nasıldır bilemiyorum ancak Ankara’da önceki senelere göre düşüş var. Sebeplerine kısaca göz gezdirecek olursak, ilk sırada kar yağmamış olması, burada şöyle bir kitle var insanlar, soğuk havada ya da karlı havada balık yemeyi daha çok tercih ediyor. Bununla birlikte ramazan ayının gelmesi ile balık tüketiminin arttırması gerekirken, düşürdü. İnsanlar havalar sıcak gidince, oruçlu olunca balık yerine farklı gıdaları tercih ediyorlar. Aslında en sağlıklı besinin balık olduğunu bilseler, gerçekten, haftada bir kez de olsa tercih ederler. Üçüncü durum ise, insanlar genelde “Balık cep yakıyor” diyor. Bunun sebebi av koşulları ve yanı sıra tezgaha ulaşana kadar geçen süre, sadece bu değil et olmuş 500 lira tabi balıkta zahmetli bir ürün dolayısıyla balık insanlara pahalı geliyor.”

Whatsapp Image 2024 03 19 At 10.35.53

‘’Çocukların özellikle her hafta yemesi gerekiyor’’

Balığın faydalarını anlatan Karakuş "Balığın damar tıkanıklığı ve hafıza kaybına faydası vardır. Ayrıca balık OMEGA 3 ve proteini fazlaca içeren bir besin. Çocukların özellikle her hafta yemesi gerekiyor. Çünkü gelişim çağındalar, beyinlerinin ve vücutlarının gelişimi için çok önemli bir besin kaynağı, aileler keşke balık haplarına verdikleri parayı, her hafta çocukları için iyi bir balığa verse, faydasını görürler. Balıklarımız Türkiye'de bulunan bütün denizlerden geliyor. Hamsi Trabzon'dan geliyor; diğer balıklarımız İskenderun, Mersin, Ege bölgesi ve Hatay’dan geliyor." diye konuştu.

Whatsapp Image 2024 03 19 At 10.35.54 (1)

“Kalabalık aileler hamsinin daha bereketli olduğunu düşünüyor”

Balık fiyatlarına da değinen Karakuş, “Hamsi 120 lira, Karadeniz Mezgit 220 lira, İstavrit 100 lira, Çupra 270 lira, Karadeniz levreği 260 lira, bunlar tezgahta en çok ilgi gören balıklar. İnsanlar daha çok Çupra ve Levrek seviyor fakat fiyatlar pahalı geldiği için kalabalık aileler hamsiyi daha çok benimsemiş durumdalar, hamsiyi kızartmak için alıyorlar, bazıları da fırında buğulamasını yapıyor, kalabalık aileler daha bereketli olduğunu düşünüyor. Biz burada ayıklama işlemi de yapıyoruz, kızartılsın isteyen bize söylüyor, kızartıyoruz, alıp götürüyor ya da sipariş oluşturuyor biz götürüyoruz ama dediğim gibi şu sıralar tezgahlar dolu kalıyor. İnsanlar almadıkça çeşidi az getirmeye başlıyoruz, arz talep dengesi bilirsiniz yoksa hepsi elimizde kalıyor” şeklinde konuştu.

3F36Ef7A F157 4998 8A6F D35A939Aca37

“Balık tek organik gıda kaldı”

Balığın faydalarının yanında tek doğal gıda olduğunu savunan Karakuş şunları ekledi: “Sezonun kapanmasına az kaldı bu sene karlı dönen de var elbette bizim gibi tezgah başında müşteri bekleyen de var. Ben evdekilere her hafta balık yediriyorum, tabi havalar soğudukça, serinledikçe balık daha leziz olur ama mevsimine göre her balık da yenebilir. Ben şöyle düşünüyorum, balık tek organik gıda kaldı, katkısız, el sürülmemiş ve sağlıklı, her şeye gıda maddeleri ekleniyor, bu sebeple insanların gerçekten sık sık tercih etmesi gereken bir besin. Dondurulmuş balıkların da alıcısı var elbette zincir marketlerde çok fazla görüyorum. Bunu alan insan zamandan tasarruf ettiğini düşünüyor olabilir, yoğunluğu var ise, fakat ben önermem almam da çünkü her şeyin tazesi yenmeli, az önce de bahsettim; dondurulmuş gıdalar, sağlık açısından iyi değil, ömürlerini uzun tutmak için içine ne konduğunu dahi bilmiyoruz. Zahmetsiz olsun isteyenler buraya gelip biz de pişiriyoruz.”